Vacature HR Business Partner

HR Business Partner in Krimpen aan den Ijssel

HR Business Partner

Vacature details Solliciteren

Ben jij de schakel tussen mens en Organisatie met een scherp oog voor teamontwikkeling? Kom verder!

HR Business Partner (32 uur)


Waar kom je te werken?

Team HR bestaat uit 7 enthousiaste collega's met ieder een eigen specialiteit. Het team bestaat uit HR Business partners, een HR adviseur, Casemanager, Recruiter en 2 HR-medewerkers. Samen ondersteunen wij met passie onze organisatie. En we werken samen aan verschillende hoofdthema's. Een aantal van deze thema's zijn: boeien en binden, gespreksvoering, organisatie en medewerker van de toekomst en het professionaliseren van de dienstverlening van team HR.

Wil jij onderdeel uitmaken van ons team? Solliciteer dan op onderstaande functie.


De gemeente Krimpen aan den IJssel

Wij zijn een kleine, actieve en ondernemende gemeente die graag vooruit denkt en doet. Sinds 2019 werken wij in zelforganiserende teams. Dat betekent dat we korte lijnen hebben en veel zelfstandigheid hebben in ons werk. Als HR Business partner heb je met veel onderwerpen te maken en werk je met verschillende professionals. Je bent het aanspreekpunt voor bestuurders en collega's als het gaat om organisatieontwikkeling en HR thema's.


Wat ga je doen?

Als HR Business partner staan er verschillende uitdagende taken op je te wachten. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Je ontwikkelt een visie op HR-vraagstukken, vertaalt ze naar beleid en werkt nauw samen met de directie.
  • Je adviseert en begeleidt belangrijke organisatieontwikkelingen.
  • Je bewaakt de toepassing van het beleid binnen de organisatie.
  • Je bent een adviseur en ondersteuner voor het directieteam bij (complexe) personeelskwesties. En draagt bij aan de ontwikkeling van teams.
  • Je begeleidt HR-trajecten voor individuele medewerkers, zoals functioneren en persoonlijke of professionele ontwikkeling.
  • Daarnaast ben je als teamlid verantwoordelijk voor verschillende HR-budgetten.

Elke dag is anders. Zo ziet een werkdag in ons team er bijvoorbeeld uit:

In de ochtend start je bijvoorbeeld thuis op. Je hebt feedback ontvangen op je beleidsstuk. Dit wil je thuis goed doornemen om te kijken of je een en ander aan kan passen. Als dit vlot verloopt maak je ook alvast een begin aan de doorvertaling naar HR tools en actiepunten.


Net voor de lunch reis je naar het raadhuis in Krimpen aan den IJssel. Omdat je een lunchafspraak hebt met 1 van je HR-collega's. Jullie hebben afgesproken om een lastige casus samen door te spreken, omdat je collega graag met je van gedachten wisselt.


In de middag sluit je fysiek aan bij een teammeeting van 1 van de teams waar je aan gekoppeld bent. Omdat onze teams zelforganiserend zijn vragen zij regelmatig ondersteuning bij HR-gerelateerde onderwerpen. Vandaag sluit je aan, omdat zij een nieuwe rol/functie binnen het team krijgen. En je helpt hen om in kaart te brengen wat deze nieuwe collega precies moet gaan doen.


Je sluit je dag op kantoor of thuis af. Je neemt de input uit de teammeeting mee in je totaalbeeld van de organisatie. Zo kun je op een later moment bekijken wat er nodig is aan team- of organisatieontwikkeling. Je beantwoordt nog wat e-mails van collega's die je vandaag gekregen hebt. Je sluit je dag af met het doorlezen van 360 graden feedback die je ontvangen hebt van een medewerker die onlangs is gestart.


Wie ben je?

Eén van je sterke punten is je vermogen om verbindingen te leggen. Je bent een schakel tussen de strategische visie van de organisatie en de praktische uitvoering ervan. Je begrijpt dat succesvolle organisatie- en teamontwikkeling begint met het creëren van deze brug tussen de twee werelden. Je bent flexibel en pakt graag verschillende taken op in het HR-team. Hierbij sta je altijd klaar om je collega's te ondersteunen.

Met jouw helicopterview en scherp analytisch vermogen signaleer jij knelpunten, ontrafel je vraagstukken en ben je in staat advies en oplossing duidelijk te formuleren.


Verder herken jij jezelf in de volgende punten:

  • Je beschikt over HBO+ werk- en denkniveau.
  • Je hebt voldoende kennis en ervaring in het HR-vakgebied.
  • Je beweegt makkelijk mee in de organisatie en de lopende vraagstukken.
  • Je hebt ervaring op het gebied van organisatie- en team ontwikkelingen.
  • Je beschikt over eerdere ervaring op het gebied van het begeleiden van veranderprocessen.
  • Je bent in staat om op verschillende niveaus samen te werken zonder hierbij de kern uit het oog te verliezen.

Dit bieden we jou


Krimpen aan den IJssel is een relatief kleine gemeente. Het grote voordeel hiervan is dat de lijntjes met het bestuur en collega's van andere teams kort zijn. Vooral mensen die verder kijken dan hun eigen vakgebied komen verder in Krimpen aan den IJssel.

In onze werkomgeving staat persoonlijk contact, vertrouwen en vooruitstrevendheid centraal.


Verder bieden we jou

  • Je bent in overleg met je team vrij om zelf te bepalen waar en wanneer je werkt. Op maandag hebben we ons fysieke teamoverleg.
  • Een salaris in schaal 11 (max € 5.725,-)
  • Een individueel keuzebudget van 17,05% van je salaris dat je naar eigen behoefte kunt inzetten
  • Een afwisselende baan in een kleine gemeente.
  • Een gezellig team met collega's die vanuit hun eigen vakgebied met elkaar samenwerken.
  • Een aanstelling voor de duur van 1 jaar met uitzicht op een vast dienstverband.
  • De mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen.
  • Regelmatig een (online) Meet & Greet of FRIS-bijeenkomst met je collega's.
  • Een tegemoetkoming in het woon-, werkverkeer
  • Een ruime thuiswerkvergoeding.

Gewenste Startdatum

Zo snel mogelijk


Sluitingsdatum

12 november 2023


Laat zien wie je bent

Spreekt deze baan jou aan? Solliciteer dan voor 12 november 2023 via de button bovenaan. Vertel ons wat jou beweegt om op deze functie te reageren, wat jouw ervaring is op gebied van organisatie ontwikkeling en team ontwikkeling. En wat jouw visie is op de HR dienstverlening m.b.t. zelforganisatie?


Wij zijn benieuwd!


Wil je nog iets meer weten over de functie of heb je vragen over het selectieproces? Neem dan contact op met , via of via het telefoonnummer .




Functie:hr business partner
Startdatum:24-10-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:3396 – 5009
Uren per week:32 – 32

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Capelle aan den IJsselkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de capelle-aan-den-ijsselkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. HR Business Partner Gemeente Krimpen aan den IJssel 24-10-2023

Bekijk ook andere vacatures