Vacature Juridisch Medewerker

Juridisch Medewerker in Rotterdam

Juridisch medewerker (0,8 - 1,0 FTE)

Plaatsingsdatum donderdag 19 okt 2023

Sluitingsdatum maandag 6 nov 2023

Functietype Professional Services

Organisatieonderdeel General Management Directorate (ABD)

Salaris € 3.072 - € 4.103

Omvang 0,8 fte - 1 fte

Introductie

Wil je werken in een informele en professionele omgeving, waar je echt impact kan maken met je werk?
Binnen de afdeling Legal Procedures van de Algemene Bestuursdienst/Juridische Zaken is een vacature ontstaan voor een juridisch medewerker.

Functie-omschrijving

Als juridisch medewerker werk je als ondersteuner van de juristen van de afdeling Legal Procedures. Je draagt bij aan de (structurele) administratieve processen van de afdeling, ontzorgt de juristen en helpt met het opstellen van juridische documenten. Je organiseert hoorzittingen en zorgt voor een snelle en inhoudelijk correcte administratief juridische afhandeling van ingediende klachten, beroep- en bezwaarschriften in zeer nauw overleg met de collega-juristen.

Je levert een constructieve bijdrage aan de afdeling Legal Procedures op basis van optimale samenwerking en wederzijdse ondersteuning. Er is hierbij veel ruimte voor eigen inbreng, zeker in tijdens de komende implementatie van een workflow systeem. Dus heb jij ideeën over hoe we onze processen kunnen optimaliseren, dan bieden we je graag de ruimte om een dergelijk voorstel uiteen te zetten en te implementeren. In deze functie werk je samen in een team bestaande uit vier juristen en een juridisch medewerker/secretaris. Samen met de juridisch medewerker/secretaris ondersteun je de bedrijfsprocessen van Legal Procedures.

Concreet ben je o.a. met de volgende taken bezig:

  • Beheer mailboxen;
  • Verslaglegging diverse periodieke overleggen en daaruit voortvloeiende actiepunten uitwerken en de voortgang bewaken;
  • Tijdens het lopende automatiseringsproject ontwikkelen en/of uitvoeren van de invoer van modellen, richtlijnen en procedures;
  • Zelfstandig afhandeling eenvoudige adviesvragen;
  • Jurisprudentieonderzoek op verzoek en bevindingen schriftelijk delen;
  • Bijhouden relevante juridische vakliteratuur en periodiek schriftelijk delen;
  • Coördinatie van, en ondersteuning bij:
    • Afhandeling van verzoeken, beroep- en bezwaarschriften op het terrein van WHW, Awb;
    • Revisie reglementen;
    • Schrijven het jaarverslag Legal Procedures;
    • Vullen dossiersysteem voor hoorzittingen;
    • Servicegericht aanspreekpunt voor de voorzitters en leden van de verschillende colleges en commissies;
    • Organiseren en ontwikkelen van overleg met secretarissen van andere universiteiten;
    • Ontwikkelen van teksten voor de website, demo's ten behoeve van verduidelijking en vergroting van de bekendheid van de werkprocessen van de afdeling Legal Procedures binnen de organisatie.

Functie-eisen

Deze functie past bij je als je iemand bent die floreert in een dynamische omgeving waarbij steeds wisselende onderwerpen aan de orde komen. Verder heb je een sterke drive om jezelf te ontwikkelen en vind je het leuk om onder druk te presteren. Je krijgt energie van het uitdiepen en oplossen van juridische kwesties in teamverband.

  • een opleiding in mbo 4-juridische dienstverlening of hbo-rechten;
  • minimaal één jaar relevante werkervaring in juridische dienstverlening
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal zowel in woord als geschrift (allebei minimaal niveau C1), waardoor je jouw communicatiestijl weet af te stemmen op de doelgroep waarmee je te maken hebt;
  • aantoonbare kennis het werken met Microsoft Office (Word, Outlook, Excel);
  • bij voorkeur affiniteit met automatiseringsprocessen;
  • bij voorkeur affiniteit met bestuursrecht en onderwijsorganisaties;
  • discreet, secuur, creatief en resultaatgericht werkt, waarbij je snel tot de kern van een probleem kunt komen;
  • gedreven bent, duidelijk zin in je werk hebt, het prettig vindt zelfstandig werkzaamheden uit te voeren, waarbij je open en direct communiceert naar andere collega's (teamspeler).

Arbeidsvoorwaarden

We bieden je een internationaal georiënteerde en afwisselende baan in een enthousiast team, met uitstekende arbeidsvoorwaarden overeenkomstig de Collectieve Arbeidsvoorwaarden Overeenkomst Nederlandse Universiteiten (CAO NU).

De startdatum van de functie is in overleg. Het salaris is afhankelijk van jouw kennis en ervaring en bedraagt bij een fulltime aanstelling (38 uur) tussen € 3.072 en € 4.103 bruto per maand (Schaal 8), conform de CAO-NU. Je hebt als standplaats Campus Woudestein - Rotterdam, bij Algemene Bestuursdienst (ABD). De functie heeft een omvang van 0,8 fte - 1 fte. Het contract wordt aangegaan voor een periode van 1 jaar en kan bij goede prestaties en onveranderde organisatieomstandigheden omgezet worden in een vaste aanstelling .

Alles wat we je verder te bieden hebben vind je hieronder!

  • Alles wat je nodig hebt voor een goede work-life balance : thuiswerken in overleg, 41 vakantiedagen bij een 40-urige werkweek, 8% vakantiegeld en 8.3% eindejaarsuitkering, en flinke korting op een abonnement voor ons sportcentrum op de campus .
  • Een duurzame, inclusieve en diverse werkomgeving met een open cultuur waar je jezelf kunt zijn en we aandacht hebben voor elkaar en voor de wereld. Maak bijvoorbeeld gebruik van onze fietsbijdrage of neem deel aan netwerken zoals Young@EUR , Fame , QuEUR, of Young Erasmus Academy.
  • Tijd en ruimte voor je ontwikkeling in de breedste zin: ontwikkeldagen en een persoonlijk carrièrebudget , buitenlandse uitwisselingsmogelijkheden grotendeels op onze kosten, en gratis toegang tot onze universiteitsbibliotheek .
  • Een goed pensioen bij ABP waar wij 2/3e aan bijdragen, korting op diverse collectieve verzekeringen bij Zilveren Kruis Achmea, Loyalis, Allianz, en een reiskosten-, thuiswerk- en internetvergoeding.
  • Combineer je je baan met ouderschap of heb je deze wens voor de toekomst? EUR biedt gedeeltelijk doorbetaald ouderschapsverlof en volledig betaald aanvullend geboorteverlof voor partners , en er is een kinderopvang op de campus .

Werkgever

Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) is een internationaal georiënteerde universiteit met een uitgesproken maatschappelijke visie op onderwijs en onderzoek - onze missie luidt dan ook 'Creating positive societal impact'. Aan de EUR werken ruim 3.700 medewerkers en volgen bijna 33.000 studenten uit 140 landen ons wetenschappelijk onderwijs. Alles wat we doen, doen we onder het credo The Erasmian Way - Making Minds Matter. We zijn wereldburgers, verbindend, ondernemend, ruimdenkend en maatschappelijk betrokken. Deze Erasmian Values fungeren als ons interne kompas en maken de Erasmus Universiteit herkenbaar én onderscheidend voor de buitenwereld. Vanuit deze waarden, met een ruime blik en met oog voor diversiteit, verschillende achtergronden en opvattingen, werken onze medewerkers nauw samen aan het oplossen van maatschappelijke uitdagingen vanuit het dynamische en kosmopolitische Rotterdam. Mede dankzij de hoge kwaliteit en de positieve maatschappelijke impact van ons onderwijs en onderzoek en onze kenmerkende mentaliteit kan de EUR zich meten met de top van de Europese universiteiten. www.eur.nl .

Faculteit / Instituut / Dienst

De Algemene Bestuursdienst (ABD) is als centrale staforganisatie verantwoordelijk voor de organisatie van beleidsondersteuning op instellingsniveau.

De ABD ondersteunt het College van Bestuur (CvB) bij het uitoefenen van haar verantwoordelijkheid voor de kwaliteit, toegankelijkheid en de financiering van onderwijs en onderzoek. De ABD zorgt voor het gezamenlijk ontwerpen van integraal beleid, het tijdig tot besluitvorming voorleggen van dit beleid, zorgt er (mede) voor dat het beleid wordt uitgevoerd en voert continue monitoring en evaluatie uit met het oog op verbeteringen.

De dienst wordt gevormd door de afdelingen Academische Zaken, het Chief Information Officer Office, Corporate Planning & Control, Bestuurlijke Zaken, Juridische Zaken en Strategy Office. Onder de ABD valt organisatorisch ook nog het onafhankelijke Erasmus Magazine. De bestuursdienst wordt geleid door de directeur Algemene Bestuursdienst (tevens Secretaris College van Bestuur).

Groep

De afdeling Juridische Zaken (JZ) is de centrale afdeling juridische zaken van EUR. JZ bestaat uit drie onderdelen, Legal Advice (LA), Legal Procedures (LP) en Legal Services (LS) en wordt hiërarchisch aangestuurd door de directeur JZ. LA adviseert het College van Bestuur (CvB) in strategische beleidstrajecten en contracten en vertegenwoordigt het CvB in gerechtelijke procedures. LA bestaat uit de expertise teams onderwijsrecht en bedrijfsvoering. LP ondersteunt de rechtsbeschermingscommissies en -colleges, die bezwaren, beroepen en klachten afhandelen. LS verleent eerstelijns advies aan de decentrale diensten en faculteiten door inzet van dedicated juristen.

Solliciteren

Wil je van deze vacature jouw nieuwe baan maken? Stuur dan je cv en motivatiebrief via de sollicitatieknop op deze pagina. Voor meer details over de functie kun je contact opnemen met - den Baas, het afdelingshoofd Legal Procedures. Je kunt haar bereiken via e-mail op . Voor vragen over onze sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Corporate Recruiter, Steef Arends, via of op .

Indien je cv en motivatiebrief laten zien dat je een geschikte kandidaat bent voor deze functie, nodigen we je graag uit voor een gesprek. De sollicitatieprocedure omvat naar verwachting twee gespreksrondes.

Solliciteren?

Open navigatie voor Juridisch medewerker (0,8 - 1,0 FTE) Sluiten

  1. Juridisch medewerker (0,8 - 1,0 FTE)



Functie:juridisch medewerker
Startdatum:19-10-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:MBO
Contracttype:Vast
Salaris:3072 – 4103
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Capelle aan den IJsselkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de capelle-aan-den-ijsselkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Juridisch Medewerker EUR 19-10-2023

Bekijk ook andere vacatures